Tuesday, July 27, 2010

SAYA DAPAT RASAKAN... ♥

sila abaikan entri ini..dulu masa first time buat blog hanya terfikir nak buat luahan hati semata-mata...tapi.lama-kelamaan...sangat susah nak dijadikan tempat luahan hati...pernah sekali orang kata kat saya..."kamu tulis sebab nak dapatkan perhatian orang laa?"...sangat terasa dengan kata-kata itu..meleleh-leleh air mata...seriously saya ta pernah minta orang follow blog neyh..ta pernah na minta orang baca blog neyh...memang kengkadang saya publish kat fb,,tapi itu pown kalau entri yang berkaitan kawan-kawan sekelas ataupun kalau buat entri tips-tips berguna...bila ber-blog walking,,saya follow blog yang saya suka...ta pernah minta di follow balik sebab seriuosly sa sangat benci keadaan tuh.....

Berbalik kepada cerita asal,,,bila na buat buat sesi luahan hati d blog ini..nampaknya sangat susah,,sebab ternyata sangat terbuka kan..hurm...rindu pula saat-saat dulu...nak cerita apa pun boleh...teda orang na baca pown..hahaa...tapi itu bukan bermakna saya tidak menghargai follower...saya sangat menghargai kamu,,kamu dan kamu...saya pown ta tau apa yang best tentang repekan saya..ada juga yang sudi baca kan...sungguh terharu...haa??adakah sa patut buat satu blog lagi yang lebih private..hahaa...seriously saya seperti sudah tinggalkan dunia diary saya..agak malas memegang pen dan buat sesi luahan hati..ahhaa...siap cari diary cantik-cantik segala,,beli pen metalic yang paling berkilat...beli sticker2 segala hias-hias diary..haha..sudah lama ta buat benda-benda tuh...

kenapa kita selalu kenangkan benda yang lalu?..saya tergolong dalam orang seperti itu..kalau ta ada yang lalu..ta da la kita yang sekarang kan..kalau ta ada kenangan lalu...kita takkan dapat kenangan yang sekarang kan...ada orang yang suka banggakan dan hina orang lain yang hilang kenangan lalunya..tapi dya ta fikir..tanpa kenangan lalu yang hilang itu,,dya takkan dapat kecap kebahagiaannya sekarang...hurm..sa bukan na kata sa baik atau apa..tapi..kamu ta boleh bangga-banggakan apa yang kamu ada sekarang dan hina orang lain yang telah kehilangan kenangan itu..sebab kamu sendiri ta pasti kalau kenangan tu akan jadi kepunyaan kamu selamanya..kamu ta boleh na perli-perli orang lain sebab kamu yang berjaya dapat kenangan baru itu...sebab bukan kamu yang ada di tempat orang lain pada masa tuh..

saya ta tau kenapa saya rasakan sesuatu yang lain...saya ta tau kenapa?sayakah yang suka fikir bukan-bukan...mungkin juga.,,ataupun semua orang memang berubah..ya semua orang berubah..orang berubah ikut keadaan...mungkinkah sebab bosan? mungkinkah sebab sudah penat layan kerenah? mungkin kah sebab rasa menyampah? mungkinkah sebab faktor sekeliling...orang berubah disebabkan banyak faktor..mungkin sebab lifestyle..mungkin juga sebab jumlah manusia yang semakin hari semakin bertambah..manusia yang menarik perhatian.ataupun manusia yang lebih baik...

saya dapat rasakan sesuatu...perasaan seperti kehilangan..kehilangan sesuatu yang sangat berharga..ya..sesuatu yang sangat berharga bagi saya..saya dapat rasakan benda yang selama neyh seperti kepunyaan saya hilang perlahan-lahan...saya pun ta tau..tapi seriously saya sangat takut na hadapinya..saya dapat rasakan tuh..saya percaya dengan instinct saya..saya bencikan perubahan seperti neyh..kenapa laa saya selalu dapat instict beginia..kalau la boleh buktikan perasaan saya yang sebenar-benarnya kan bagus..huh..


Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon