Sunday, June 08, 2014

LONG JOURNEY ♥


7hb.8pm. Bunyi alarm aku berbunyi entah kenapa. Semangat aku bangun walaupun aku tidak cukup tidur gara-gara layan cerita. Lepas siap mandi, tetiba ada kawan aku telefon. 

 Kau di mana ni?Di rumah, kenapa?Kau free ka hari ni?Tidak, kami ada kenduri. Eyh, esoklah kamu kenduri, hari ni hari Sabtu.Aik? hari ni sabtu ka? Kenapalah alarmku berbunyi. Aku mau minta tolong ni, temankan aku.Pi mana?KK. Pulang balik jugak. serius. Serius ah? Kalau bermalam aku xmau, kami kenduri tu. Ya bha. Janji. Bha,,

Kami gerak pukul 11.30am begitu. Serius aku cakap, budak ni, kalau bawa kereta memang kalau boleh dia kasi terbang kereta, memang dia buat. Kami sampai pukul 4.30pm di KK. Gila. Selalunya orang bawa 7jam. Dia, 4jam setengah. Memang gila. Semua kereta dia overtake. Jalan Ranau, Kundasang yang berliku pun dia selamba overtake. Aku kalau sudah ikut dia, memang aku malas sudah mahu marah-marah. Sebijik-sebijik jak ayat aku keluar. Sabarlah kau ada kawan yang kau sudah kenal 10tahun, kalau kau baru kenal, memang mau minta kena #^@%@*
 -Hati-hati bha. -Slow sikit . -Dekatlah lagi dengan kereta depan tu, suka betul. -Hei~menangis keretamu ni. -Kau kalau mahu rasa accident, jangan kau kasi rasa aku sekali. -Tengok lupa lagi la tu dalam kereta ada anak orang.-Aku belum kahwin lagi ni-etc~~ Kalau kau marah, banyak jak dia cakap. Jadi kau cuma boleh kasi keluar ayat sepatah-patah yang pedas-pedas. Baru tahu slow s-i-k-i-t=_=''
Cerita pasal bawa kereta ni, memanglah aku cuma ada lesen basikal kan, tapi, inilah ni salah satu sebab aku takut mahu bawa kereta, selain aku bercita-cita kawen anak dato yang ambil hantar aku setiap masa tu la kan, haha, Accident are everywhere. 
Semalam pun motor di depan kami accident, dia telampau bermain dengan kawan di belakang, tak sedar, lori depan dia berhenti mahu masuk simpang, depan mata kami, dia rempuh lori, nasib pakai helmet, kalau tidak, memang terburai otak dia.
p/s: Tolonglah berhati-hati di jalan raya =_=''. Bawa kereta elok-elok. Drive elok-elok. K. Ta maulah excident banyak-banyak kali.ok.ok.ok. 
Btw, event tu di Raintree Beach Resort, Tuaran
Memang cantik tempat ni. Sesuai untuk family gathering. :) Walaupun jalan jauh masuk perkampungan. Tapi memang berbaloi kalau kau datang beramai-ramai ke sini. Syiok!
Sampai di sana aku memang buat hal sendiri, malaslah aku mahu sibuk hal orang. Aku datang pun sebab niat cuma mahu temankan. aku apa lagi, aku rasa terus berbunga-bunga sebab nampak pantai. kyaaa~~
Dorang busy bersukaneka, aku melayan perasaan di pantai.
Tidak sampai 5 minit aku syiok berselca di sana, potong mood betul bila kawan aku ajak pergi makan. Kami ke Koki Bandung menikmati ayam penyet, ajak kakak cantik sekali. Lepas makan, kami balik ke resort tu, sebab kawan kami sorang ni ada dinner lagi dengan staff. So, aku berdua dengan ana.
Kalau sudah berdua dengan farzana, memang sesi luahan hati ke hati. hehe. Sambil tunggu pakcik yang sampai hati tidak bawa kami dinner sekali, kami pusing-pusing resort, tanya itu ini dengan di reception sebab kami sudah plan mahu datang balik dengan gengkuatjalan. huhu.
 Sebab di sini banyak aktiviti boleh buat kalau dengan kawan-kawan.
Boleh naik banana boat, ada horse riding, boleh sewa basikal, sewa ATV (kereta lasak tu), ada aktiviti batik painting, boleh tengok kelip-kelip dan banyak lagi
syiok ohh~~ta sabar-ta sabar~~>_<. Memang bergila la kalau pergi dengan kawan-kawan aku yang sememangnya gila..hahahaha.
Tunggu punya tunggu~pukul 10.30 baru dia habis dinner, sebelum pulang LD, kami singgah tengok Maleficent di 1B. Omg~~sedih gila cerita tu.Menangis aku tengok..Angelina Jollie sangat-sangat cantik! ta habis-habis mulut aku cakap dia cantik sepanjang cerita tu. hehe. aku bagi 10/10.
Kami balik LD dalam pukul 1.30am. Nasib kawan aku ni penat sangat-sangat. So, dia bawa kereta dengan sangat berhemah. Dia mengantuk, aku suruh berhenti tepi jalan, tidur dulu. Tapi aku memang ta tidur langsung. Muka aku pun sudah macam zombie, zombie pun takut kalau tengok aku. haha.
Banyak kali kami stop sebab dia mengantuk. Dia cakap, biar dia nap sekejap. last-last 5 jam jugak aku tunggu dia bangun. Dari gelap, sampai la aku nampak gunung kinabalu muncul baru dia bangun. T.T . Tapi oklah, Dapat jugak aku tengok sunrise dengan pemandangan indah gunung kinabalu.
Sampai rumah aku,pukul 10am. Sampai jak ramai sudah family aku yang datang. Omgeeee.aku sudahlah belum tidur langsung. Aku bagitau pa, nenek, makcik-makcik aku, aku tidak dapat tolong, lepas kenduri, biar aku buat semua. hehe. hei, nasib dorang memahami, kalau tidak, segan gilak, kau yang tuan rumah, kau yang tidak menolong di dapur. Aku tidur kejap, aku mahu tidur pun, aku ta keruan,haha. Tengah hari aku bangun, kemas-kemas rumah.
Kami kenduri arwah, Al-Fatihah buat arwah mamy aku. Moga dia sentiasa tenang di sana. 
Lepas kenduri, kami sambut hari bapa. Advance punya sambutan, sebab alang-alang ramai-ramai berkumpul.
Selamat hari bapa buat pa aku yang tersayang dan acik-acik aku yang sentiasa ceria. Love love love~~xoxo
Btw, congrats buat cousin kesayangan ku, cik yaya, yang sudah sah jawatan. sudah jadi staff nurse. wee~~
boleh sudah jalan-jalan dengan kereta baru..^^. Aku pun ta sabar sah jawatan jugak!!haha. Tapi kalau aku, lain sikit lah, sah jawatan jak aku terus kawen. biarlah belum sampai jodoh, kasi ada sejak. lol.
ok la cukuplah, panjang bebeno..cukuplah jadi zombie, jangan jadi cik pon. rehat~~rehat~~ 

2 comments:

Scha Nazri said...

wow, jauh tuu. Alhamdullilah. Semuanya selamat :)

Unknown said...

@Scha Nazri A'ah memang jauh pun scha, Alhamdulillah~~~<3 ^^

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon