Wednesday, February 02, 2011

SPECIAL ENTRY 4 MY DEAR FAMILY [KUCHING, SARAWAK-PART 2.5]

Assalamualaikum dan salam manis wahai saudara-saudara ku..kekekeke.

Mesti kamu semua geram kan sebab lambat betul habiskan semua part..sudah sebulan berlalu. Btw, sorry-sorry. Sesungguhnya diriku ini sangatlah busy dengan kolej, assignment segala. grrr~~~Cuti neyh janji upload semua pic kamu ya di blog comel ini..kekeke. Fb masih bermasalah. Ta dapat upload pics. Tapi fan page boleh pula. pelik sungguh Fb ku itu..
Btw, hari tu kita stop sampai majlis bersanding kan? alahai,,sebab dah dekat sebulan, lupa sudah neyh..~~
Hurm,,apa yang jadi malam tuh eyh. recall balik~~~Owh ya! malam tu sekejap jak, tu pasal tajuk entry ney 2.5. Tapi kita nyanyi-nyanyi kan. karaoke sambil joget-joget segala kan? hehehee. 
Tapi malam tuh agak lain bagi kami, sebab malam tuh ada kumpulan kompang datang. Selalunya, di Sabah atau kalau ikut adat keluarga kami, ta ada pula main kompang sebelah malam. Kalau iring penagntin tuh ada la..hehehe.
Dan malam tuh acik saya pakai baju jawa. ehehehe..rasa pelik pula. jangan marah acik~~~
tapi malangnya, kerana tubuhku yang kecil dan pendek ini, dan oleh kerana ramai sangat orang dalam rumah, cita-cita ambil gambar acik pakai baju Jawa ala-ala gambar guna camera DSLR tidak berjaya!. pabila meninggikan sedikit kaki, ini jak yang boleh di capture. sedih sungguh! grr~~~nampak wayar lagi tuh. ish3!

tapi! tapi dengan bantuan tubuh abang sepupu saya yang tinggi lampai! dapat lah dya snap kan pics untuk saya. hahahaa. dapat snap pic romantik-romantik lagi tuh.kekeke
 Btw, lepas pak cik dan makcik main kompang. wehh~~serius best, walaupun dorang dah tua, tapi masih pandai main kompang tau. weee~~~
Dan malam kemuncak, seperti biasa kalau family kami, malam bersanding tuh mesti nyanyikan lagu untuk isteri atau suami.Sudah turun-temurun begini. Family saya semuanya pandai nyanyi tau. selalu masuk pertandingan karaoke. saya sorang jak deaf note. serius! saya ulang, deaf note! janganlah suruh saya nanyi. "nenek kalau cucu mu ini kahwin nanti kena nyanyi jugak eyh untuk suami?",,wuaaaa~~~FAILED! kekeke.
So, acik kami yang romantik ini juga tidak lupa nyanyikan lagu untuk isteri dya. aigoooo~~terharu kowt. sungguh terharu. Acik ! saya nangis tau di belakang acik.wuaaaa~~romantis sungguh! kekeke
 Dan benda paling kelakar? masa di homestay, family saya rancang la nak menari tarian igal-igal. kononya nak kenalkan tarian dan adat dari sabah untuk family baru di Sarawak. Guna handphone jak tuh dekatkan dengan microphone. Ta ada CD. hahah.So, ketua kumpulan dan lain dan ta bukan MakCik kami sorang neyh. Masa lagu dipasang memang happening gila la. Semua orang ikut gerak-geri dan kareografi dya. Mak Cik saya angkat tangan ke udara, semua orang pun ikut yang gerakan yang sama. Dah macam tarian apa pula tu.kekeke.Dia pusing-pusing, semua orang pun ikut pusing-pusing.Bila majlis dah siap, sampai homestay, makcik saya cakap kat kami semua " Semua orang ikut apa makcik buat kan? makcik pun ta tau itu tarian apa!"..hahahaa. ingatkan makcik kami neyh tahu la tarian tuh. mesti orang Sarawak ingat tu memang tarian asli kan. hahahaha.
Hahaa,,tengok tuh, hands up! ^0^
Lepas joget sana-sini, sambung karaoke pula. Macam biasa la pakcik makcik saya,causin saya dari yang besar sampai yang kecil semuanya akan menyanyi. huhuhu.
 Budak neyh adik sepupu saya. Kecik-kecik dah pandai nyanyi. lagu stacy? Kacang jak tuh bagi dya. huhu.Sungguh contrast dengan kakak sepupunya ini. grrr~~~
tengoklah berapa banyak peminat dya. Orang kampung, budak-budak semua datang tengok dya nyanyi.
^_____^v

And part 2.5 berakhir di sini. Malam yang singkat tapi sangat-sangat happening.
 To be continueeee~~~^-^

No comments:

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon