Wednesday, February 16, 2011

SEMANGAT BERJOGGING SUBUH-SUBUH BILA DAH DEMOK ♥

Salam manis,
It's already 2.25 am. Can't sleep. Ops! bukan ta dapat tidur, tapi baru terjaga dari tidur. ^-^
Mahu menconteng sesuatu di dinding cik belog pink kesayangan intan payung emas berlian kesayangan ku ini. kekeke. Tadi ternampak post teman terbaikku di facebook yang dia tengah lapar pagi-pagi buta ini. aigoooo, saya pun sama. lapar~~padahal baru telan nasi goreng pattaya pukul 9 lebih tadi. 
ta tau kenapa sejak habis sekolah dan sambung study, kerja saya makan, makan, makan, makan dan makan. satu hari ta tau berapa kali nak makan. lepas dah dinner, kengkadang call Mc delivery lagi. Setiap hari saya boleh habiskan satu kotak besar coco crunch. yupe hanya sehari tanpa berkongsi dengan siapa-siapa. psstt~~saya dah banyak koleksi komik free dari kotak coco crunch tau. Komik action hero tuh dah boleh jual dengan jayanya. kekekeke.ntah la nak buat apa dengan komik-komik action hero tuh semua. 

Tapi satu yang sangat amazing, berat saya tidak pernah naik. dengan kependekan 154cm, beratku masih lagi 38.5 kg. kalau naik pun tidak lebih 42kg.^-^. keadaan itu menambahkan lagi nafsu dan selera makan tanpa henti. kekekee. Memang best bila tidak perlu fikir tentang berat badan. Kengkadang rasa kesian dengan kawan-kawan yang sentiasa control makan sebab ta mahu badan naik mendadak. mesti penat dan sedih kan bila kena tahan selera makan. Tapi yang sedihnya bagi saya, impian untuk menderma darah tidak pernah kesampaian, sebab tidak cukup berat. Seumur hidup neyh, biarlah merasa menderma darah. ^-^

Dan sejak sambung belajar juga, tidak pernah sekali pun exercise. dah dekat 2 tahun setengah sejak habis form 5. bayangkanlah, teruk betul. badan ta sihat betul. kalau zaman sekolah dulu selalu turun training, petang-petang jongging dengan couch. sabtu ahad pun sanggup turun sebab rasa best bila turun padang. rindu zaman muda-muda dulu. Sekarang dah tua. dah 20. eiyttt, belum 20 lagi, baru 19 setengahhhh setengahh,,kekekee.

Tapi, sejak akhir-akhir neyh kengkawan asyik ajak berjongging, setiap hari cerita pasal jogging. Tapi, seperti biasa lah kan, ehem ehem, mula-mula semua beria nak pergi. Sekali tengok saya yang kononya cuma ingin meneman dorag pula,yang pergi berjongging. kekekekee. semua orang tido nyenyak, aigooo,,gigit la kamu semua neyh tau. geram neyh~~geram neyh~~~hehehehe. >_< Dan pagi tadi semangat mandi subuh-subuh tau. bak kata encik Ah Mong, "wey!gla pa subuh ni mandy.sjuk woo!".Ingatkan kawan-kawan semua bangun, sekali tengok saya dengan cik zaty je yang bangun. hahaha. kelakarlah kawan-kawan saya yang busuk neyh. banyak alasan betul. aigooo, so cute.

Pukul 6.30 dah bersiap. Woww.macam pergi sekolah pula. Owh ya, kalau di Sabah. pukul 6 sudah terang benderang tau. Jangan hairan, di sana, pukul 6 sudah ramai duduk dalam kelas. hehehe. kalau sini, masih gelap gelita kan? berbeda iya.hehehe, btw, Semangat neyh! nasib baik pakcik guard dah buka pagar hostel pukul 7. Kami bertiga, saya, cik zaty dan housematenya, cik ayu rancang jongging dekat kawasan perumahan kawasan kami neyh je. Ta ada la sampai nak ke Taman metropolitan pula..Owh ya, rindu pergi taman metropolitan pagi-pagi. cantik tau. dekat dengan kolej saya tapi kena naik teksi lagi la. huhuu.ta pernah tahu di mana taman metropolitan? refer sini tau.
Dan masa jumpa dorang di luar pagar hostel, saya keluarkan camera pink dan kata "tadaaaa, saya bawa camera, nak kasih jelous dorang kita gi jogging,hehehe" dan cik ayu kata, "masa tengah cantik neyh la sesuai ambil gambar" haaaaa, terus posing di tengah jalan tuh. kekeke.
Kami orang ikut rule tau, sebelum jogging kena la streching kan badan. Nanti ta pasal-pasal kaki sakit pergi kelas. aigooooo. eleh, mana tau, kamu malu mau warm dulu kan sebelum jogging! saya tau tu. kalau malu nanti badan sendiri yang menderita tau. kekeke, kamiorang warm up tepi jalan lagi tuh, depan pakcik guard Taman Billion Mewah tuh. hahahaa. psttt~~pakcik guard tuh kan, dya kan,,,tidur aja keja dya. kekeke. sweet dream pak cik guard.~~~lalalalalal~~
Lepas tuh jogging sampai di perkampungan mana entah nama dya, dan sempat lagi gelakkan orang yang buat macam-macam style jogging tengah jalan. ta baik tahu. hehehe.
 8.30 habis jogging sebab matahari dah naik. dan warming down di taman dekat kolej. dan pastinya tidak lupa untuk menyimpan gambar-gambar kenangan. Pics itu wajib dong. hehehe. 

p/s : Thanks to kawan saya, encik syame yg datang dari jauh semalam dari perak semata belanja saya makan ice cream black forest kegemaranku. punyalah jauh dtaang. tekezut saya. Thankkkk youuuuu. 

4 comments:

complicated said...

kmi dri dlu plan mau pg jogging tp smpi skg dak m'jdi.. 1thn lbih udah cni..... ekekekeke

Unknown said...

hahahaa, sama la bha dgn kami di sini. rancang jak, tpi ta pernah menjadi, kekekeke. tapi sebab telampau kuat makan, baru terfikir mau jogging. heheh

Anonymous said...

baik wyna tido dari jogging..sejuk la pagi2..he3

Unknown said...

@Wyna Nubies Kekekeke,buat peta kat bantal lagi best kan wyna. hahaha~~~

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon