Wednesday, January 19, 2011

SPECIAL ENTRY 4 MY DEAR FAMILY [KUCHING, SARAWAK-PART 1]

Entry bergambar khas untuk family tercinta, sorry sebab lama sangat upload gambar. Bukan sengaja, bukan malas,bukan juga ta ada masa, tapi masalah FB, ta dapat upload langsung. Dah cuba banyak-banyak-banyak kali sampai mau hentak kepala sekuat hati atas lappy sebab terlalu lama menunggu, lama bersabar tapi tetap ta dapat upload. Sorry sebab lamaaaaa sangat. Sorry tau my dear causins. Enjoy your pic. By dah enable right click. Just right click and save kayh.muahhhhxxx.

Owh tidak dilupa pada kawan-kawan, loyal readers and lovely followers, it's been a long time! rinduuuu cik belog pink ini dan rindu blog-walking. huhu. Awal-awal sem kan busy, busy dengan marathon cerita korea lagi,,hahaha,,ta ada masa log in blogspot,kekeke. Btw, walaupun dah dekat 3 minggu berlalu, ta da salah kongsi percutian saya ke Sarawak hari tuh kan? actually bukan bercuti pun, sebab PakCik bongsu saya kahwin, baru la dapat pijak kaki di Sarawak tuh,,hehehe. Enjoy the journey dears!
[p/s : entry ini terlalu panjang sebab nak bagi family saya ambil pic dowang,,heee~~kalau menyampah dan sakit mata baca entry ini, sila tekan kotak merah [X]di sebelah atas,kanan anda,anda tidak dialu-alukan,terima kasih ^0^].

Day 1
Rombongan pengantin dari Sabah seramai 32 orang (ayat karangan berformat,,hehekk).Amek ko,haaaa satu kampung datang tau.Tempah hampir setengah tempat duduk di pesawat AK6035 ke Kuching Sarawak. Flight pukul 8 pagi, Oleh sebab ramai askar-askar, semua orang kena bangun pukul 5 pagi na tunggu giliran mandi. Dan berlakulah peristiwa-peristiwa kelakar dan menggelikan hati bila budak-budak bujang mandi berjemaah sambil tutup lampu,,kekeke. kenapa kelakar? sebab masa dowang mandi ramai-ramai dowang tutup lampu tau,lepas tuh menjerit satu sama lain "Weh jangan tengok tau!", "Oii, pandang sebalah kanan laa!",ngeee~~cuba teka dowang buat apa dalam tuh??hahaha.Terasa mahu buka suis lampu, mesti dorang semua menjerit dalam bilik mandi sebab nampak apa yang ta patut! muahahahahaa,ketawa guling-guling,,ngahahhaa!owh tidak!!!!!jangan marah adik-adikku,,hehehe
Snap pics early in the morning at KKIA terminal 2.

My cutie lil causin and my cutie chubby pie, my lil sista.
Lil bro ft lil sis
Dan sekali lagi~~~~=_=
 
 Sampai Kuching, terus kami terus ke homestay. Owh iya! kami tinggal kat homestay, sebab dekat dengan rumah pengantin perempuan, dan ada shortcut untuk ke bandaraya Kuching.
After ke homestay, terus ke rumah pengantin lelaki, pakcik saya tu lah,,kekeke, isi perut sampai kenyang di rumah dya dan keluar jalan cari barang-barang dapur dan makanan keperluan untuk 32 perut. hehekk >_<
Dan ya! pastinya shortcut ke Kuching melalui jalan air,,weheee~~kena naik perahuuuu tauuuu. bayar 0.40sen satu kepala, tak kira la kepala kamu besar ka, kecil ka, tetap bayar sama,,ngeee~~
  Dah penat beli barang, semua terus balik ke homestay.Saya dengan yaya pula ke rumah pengantin sebab tolong inaikan pakcik saya. Ta dapat rehat la jawabnya,huhuhu.
Budak comel yang dijumpai merayau-rayau dalam rumah tuh, grrrr~~~Macam patung!
 Btw, malam berinai tu memang kelakar tahap dewa dewi. Acik, saya cerita tau!jangan marah! kekeke. Malam tuh, acik saya mengantuk sesangat, ye la, kat Sarawak kamiorang mana ada family nak tolong, semua persiapan kawen acik buat sendiri. So, malam tuh saya dan causin yaya dah pesan kat Acik supaya sediakan inai, malangnya! malam tuh , inai ta ada! acik salah beli, nak cari daun inai dah malam-malam buta. Nasib baik ada haji kat kampung tuh ada simpan serbuk inai. Dan lebih malang lagi, bila dah berjam-jam di inai, jari jemari halus acik saya tuh langsung ta ada warna inai. grrr~~so, kami pun guna la inai untuk ukiran tuh. Sebab acik mengantuk sangat, kami biarkan dya tidur, dan tanpa di duga, saya dan yaya pun ikut la tumpang sekaki tertidur atas lantai. Dan! tetiba naluri saya nak bangun cas handphone, tetiba! saya nampak tangan acik kat atas muka dya, lena dya tidur. "wuaaaaaa,acikkk!!bangun!!!muka acik dah merah kena inai!!!!" wuaaaaaa,,habislahhhhh!!!",,kami dua sempat lagi gelakkan acik yang blur dengan kejadian tanganya menimpa mukanya sendiri.kekekeke. cepat-cepat cari Toner Safi gosok muka dya. nasib baik saya tersedar awal, kalau tak, acik kahwin esok dengan muka merah di muka! hehehehekkk
bersambung~~~~~~
Terasa nak upload gambar acik dengan muka merah tuh, tapi ta sampai hati, biarlah rahsiaaaaa,,kekekkee
>_<
TO BE CONTINUED~~~


4 comments:

Anonymous said...

hhhahahhaha lucuk nya b sambung bha ndak sabar mau dengar hahahhahahhaha.......napa ko xupload jak gmbr pkcik amir hahahha...lucu2...udalah sluar lum jahit baju lum cuci hahah cian2

Unknown said...

hahahaha,,ya bha ya,,mau aku upload tapi nanti malu pula dya,,merajuk nanti,ko tau la acik kan berjiwa sensitif,,kekekekeke

Farzana Naim said...

geramnya laa aku tgk adik mu tu kely.. gemukk.. isi2nya tu... sedap d cubit2. hahaha..

Unknown said...

hahahhaa,,tembam kan,,baru 2 tahun tuh umurnyaa~~~~

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon