Friday, December 31, 2010

KUNDASANG SABAH ♥

Assalamualaikum dan Salam manis dunia. 
 ♪You're are love-Ft Island

Hyep si comels. rindu saya tidak?hihikk. lama saya menghilang kan?sebenarnya ta menghilang pun, cuma ta ada publish entry. saya cuma ada masa baca entry-entry kamu dan jadi silent readers. biasalah saya kan sibuk bercuti-cuti. ngehehe. owh iya! pukul 2 tadi pagi saya baru sampai di bumi semenanjung ini. flight pukul 10 malam, semalam.Sekarang dekat Paramount Garden,PJ di rumah aunty, lambat lagi baru balik kolej..huhu.malas mahu balik.

Aigooo,,sangat penat tau. dari Lahad Datu Sabah (rumah saya) travel ke Kota Kinabalu. Dari Kota Kinabalu ke Kuching Sarawak.Dari Kuching balik lagi ke KK. Then dari KK ke KL. ngaaa~~bosan sudah naik flight, penat dan rasanya gegendang telinga saya dah nak pecah, sakit sangat sebab pressure kat atas. omo,,nampaknya semakin pekak la diriku ini..hahaa >_<

Walaupun lewat sikit saya nak juga kongsi sesuatu untuk kamu semua. Mesti ramai lagi kawan-kawan di bumi semenanjung ini yang belum menjejakkan bayang-bayang di Sabah atau Sarawak kan? So, lepas neyh kalau datang boleh la singgah di tempat yang saya recommenkan kayh. wink2 ^_^
Btw, untuk entry neyh saya hanya cerita pasal satu tempat di Sabah. Kenapa? sebabnya tempat neyh tempat paling romantik dan antara tempat yang bersuhu rendah di sabah. Dirimu akan terasa seperti berada di bumi Korea tahu tidak??hehehe,dan semestinya suhunya lebih sejuk berbanding Genting Highlands dan Cameron Highlands.(kena pergi tiga-tiga tempat dulu baru boleh bandingkan kesejukannya,,hehe)

LOCATION : KUNDASANG WAR MEMORIAL SABAH
-10 MINUTE DRIVE FROM KINABALU PARK-
so....let's enjoy the beautiful journey dears! ^-^ (aww,macam tajuk album Ft Island jak!ngeee)

owh iya,sebelum terlupa. kalau kamu bernasib baik dan kalau kabus kurang. kamu dapat nampak gunung kinabalu dengan jelas. tapi kalau ta bernasib baik, kabus tebal, hanya dapat tengok kaki gunung saja tuh..ngehehehe.rugi tahuuuuu
tapiiiiii,,jangan risau, baru-baru neyh masa saya singgah kabus ta berapa tebal.so dapat snap pic terang-terang,muahahaha.
kabus owh kabus~~
puncak gunung kinabalu *around 3pm*

Haaa,,inilah pintu gerbang dya. "Kundasang War Memorial". Tiket bagi orang dewasa RM2 dan kanak-kanak RM1..murah saja bhaa,,^0^

people trough syiling and make a wish.kyaaa~~~
romantica el amor
Sudah penat posing posing,kita pergi luar tengok pemandangan gunung ganang eyh,,hehee
owh iya,,seriously sangat sejuk tahu,,tapi buat cool jak. kalau kamu datang sini, mesti pelik,sebab orang-orang kat sini badan kebal, sejuk macam mana pun dorang pakai short pants jak. weeeheee~~
amek kau,peluk la tiang tuh,,kakaka
 Jom ke australian garden pula,selalunya banyak bunga tau, tapi mungkin sebab bulan 12, so bunga pun berguguran layu~~~T.T
Tidak boleh pijak rumput tau,,alalala,,kesian dya kan?

kalau kamu rajin mau baca sejarah-sejarahnya segala ada disediakan juga.tu pun kalau kamu rajin la kan~~~T.T
btw,,banyak lagi pics tapi penat sudah tunggu upload,,hehee.kalau datang Sabah jangan lupa singgah sini tau.
*wink2* lepas neyh nak cerita pasal holiday kat Sarawak pula,,^-^

No comments:

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon