Sunday, July 05, 2015

FINALLY FINAL YEAR ♥

Salam manis, السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
Salam Ramadhan :)

Polaris Memoirs melaporkan dari bumi Lahad Datu Sabah! wehee~~ Sebenarnya sekarang bukan mode bercuti-cuti. Sebabnya aku start cuti semester dari 13hb June sampai 30 June hari tu lagi. Cuti yang gantung. Sebabnya asal balik rumah mesti aku demam. Dicampur lagi batuk, selsema dan tonsilitis. T-T. Tup tup cuti tinggal 1 minggu. 1 minggu yang aku habiskan sepenuhnya di dalam rumah tengok drama korea yang aku tertinggal. ngehehe. 

So, sebelum aku biarkan blog ini berbulan-bulan bersawang dengan lebih lama patutlah kiranya aku menconteng sepatah dua kata. (kononnyaaa sepatah~~padahal terus jadi esei ) ^^

Fyi, aku sampai di bumi Lahad Datu semalam dengan kawan-kawan sekelas yang mostly first time pijak LD. :) Walaupun beli tiket asing-asing. Tidak sangka naik bas yang sama dengan dorang-dorang! syiok~~

Act, Penghujung semester 4 lalu adalah yang sangat mendebarkan, buat cuti tidak keruan. Sebabnya, result tidak diumumkan sebelum balik cuti. WHATTHEEE~~aku memang cuak gila kalau result kena postpone. Balik bercuti pun aku macam tiada mood mahu bercuti berjimba sebab balik-balik teingat tu result. 

1 Julai 2015 : Finally Final Year!! cepat betul masa berlalu, tinggal setahun lagi. Cepatlah, aku tidak sabar jadi staff. 1 hb Julai juga kemasukan junior-junior baru. Welcome to KSKB dear juniors!!
P/S: Kepada junior-junior, jangan jatuh hati sama abang dan kakak senior di kolej, sebab yang hensem/ cantik tengah praktikal. 
hahhaa, quotes yang sangat benar!! kahkahkah! 
Dan selain tu juga, 1 julai jugak menandakan sudah 2 tahun tepat kami di kolej kskb. Sem 5 sudah. Tidak terasa pun masa berlalu. Syukur Alhamdulillah, result semester 4 memuaskan. Walaupun aku kecewa dengan diri sendiri sebab tidak capai target. Tapi sebenarnya aku minta lebih-lebih, berangan 4 rata pun, kalau malam exam baru aku buka buku, memang setanding la dengan usaha seciput tu. Yang aku paling kecewa subjek pskiatrik yang dapat A-. Padahal subjek tu, tajuk schizophrenia yang keluar exam tu aku sudah bermatian hafal dan fahami tajuk  tu, tapi yang aku paling hafal la yang aku lupa masa exam. punyalah. Sia-sia aku menghayati semua drama korea pasal mental disorder terutama schizophrenia. kahkahkah.>_<


Btw, Congratulation buat 3 orang batch-mates yang mengungguli 4 flat. kyaaaaa. jelessssnya. keke. I'll work harder! Fighting! Congrates juga buat semua kawan-kawan sekelas sebab kita 140 orang lulus naik semester! :) 

Goodbye name tag hijau! 
Hello name tag biru~~weeee..

Dalam-dalam aku excited sebenarnya sakit jantung aku fikir macam mana praktikal semester 5 nanti. Beban pun makin tinggi. Makin disuruh berdikari sendiri. Untuk semester ni kami ditempat kan di klinik dada, dewan bedah, wad bersalin, klinik ortopedik, wad ortopedik dan jabatan kecemasan. 
So esok aku start di klinik dada. Harap semuanya berjalan dengan lancar. cuak teramat, terutama di jabatan kecemasan. Dulu masa junior-junior bulih lagi macam tau tidak tahu. Sekarang wajib tahu mahu buat apa. Nasiblah kecemasan tempat paling last bagi group aku. Lagi cuak bila dalam group kecil untuk setiap wad, cuma aku sorang gadis. sorang-sorang lagi tu perempuan. omgeeee. pandai-pandailah aku melekat dengan diaorang. Jangan jak dorang kasi tinggal aku kalau dorang escape. aku pun mau juga ikut escape. hahaa. LOL! 

Banyak benda seronok yang aku tidak sempat cerita. Terutama pengalaman klinikal semester 4 di klinik psikiatrik dan klinik kesihatan ibu dan anak. Betul-betul aku tiada masa dan malas untuk menulis. ngehehe. k la gtg~~Aku kena tidur sekarang. omgeeee. beginikah perasaan di rumah. Aku rasa macam cuti sahaja. Jangan jelah tidak terbangun esok pagi. Goodnite  ^^ 

Semoga hari pertama klinikal di daerah sendiri berjalan dengan lancarnya. 
Team Lahad Datu fighting!!! :D 

Till then. Take care :)

No comments:

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon